It's Vegas Baby!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu It's Vegas Baby!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu

It's Vegas Baby!!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

24 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goedemorgen Nederland! Het is allemaal weer een tijdje geleden dat ik van me liet horen en daarom zal ik jullie even bijpraten. Ik heb namelijk genoeg beleefd met als een van de hoogtepunten, Las Vegas!

Een lekker avondje voetbal in de vroege lente van DC, een heerlijkheid. Sinds 8 maanden weer tegen een bal aan trappen, dat had ik gemist. Ik was met mijn huisgenoot Jan en twee Amerikaanse vrienden en we speelden met allemaal jongens van de college hier, tussen 22 en 27 ongeveer. Jan en ik keken elkaar na 5 minuten aan. We waren dood op, beide happend naar zuurstof, niet normaal. Je moet even over dat dode punt heen. De locatie was perfect. Op de Georgetown University Campus naast het stadion van hun, jep ze hebben een eigen stadion. En het veld was op het dak van het fitnessgebouw. Op het dak, dus je keek op Arlington neer, aan de andere kant van de rivier. De zonsondergang scheen neer op een heel groot veld van kunstgras. Het was opgedeeld in twee speelveldjes en wij deden 8 tegen 8 volgens mij. Voor mij zelf was het balgevoel ver te zoeken, maar kon toch nog een doelpuntje meepakken. We hadden nipt verloren. Er waren Ethiopiërs een paar Amerikanen en voor de rest zuid Amerikanen. Spaans was de hoofdtaal, echt heel grappig om hun temperament aan te horen. Ze konden er wel wat van, en die Ethiopiërs konden rennen natuurlijk. Even heerlijk weer de energie kwijt. Het gevolg was echter wel de spierpijn die een paar dagen aanhield.
Daarna zijn we naar een wijnbar geweest. Via contacten kregen we een mooi assortiment aangeboden. Ik koos de Italiaanse wijn uit van de abruzzo, iedereen keurde em goed. In de wijnbar had je een kleine kaart waar je van kon eten. Het was ook meer de locatie om uren te loungen. Achter de bar stond een barback die de hele avond glazen stond te wassen, het straalde wel wat uit.
Op 7 april was het wereldwijde kussengevecht-dag. Zo ook voor ons werk op de Dupont Circle. En wij als enige hotel aan de circle hebben daar natuurlijk gebruik van gemaakt. Ik ging samen met een serveerster het parkje in om kussens uit te delen. Er zat een voucher aan vast voor een gratis drankje in de bar. Ook gaven we gratis flesjes water weg. De aanwezige pers ving dit op en was er als de kippen bij om ons op de foto te zetten. Of de filmcrew ons ook heeft gespot heb ik nooit uitgevonden. Toch wel even mijn momentje van fame gehad!
En dan 12 april. Een doodgewone donderdag, zoals het lijkt. Maar niks is minder waar. Het is namelijk de National Grilled Cheese Sandwich Day!!! Hoe wil jij je cheese sandwich? Vele keuzes van vet tot vet, beetje saus hier, beetje saus daar. Geen saus? Nee, dat is niet mogelijk… En dan krijg je er ook nog een beste bult friet bij ook. En ook de internationale ‘bike to your work day’ is gepasseerd. Er werden zelfs shirtjes van uitgedeeld. Only in America..

Toen kwam de maand mei. Die voor mijzelf altijd alleraardigst begint met mijn verjaardag en voor 2012 werd deze legendarisch. Mijn 21e verjaardag werd gevierd in Las Vegas!!
Aan het einde van 2011 stelde ik voor aan iedereen om deze trip te gaan maken en iedereen was gelijk enthousiast. Een vlucht werd al snel geboekt en we konden het voor elkaar krijgen dat we allemaal vrij waren. Plenty hotels natuurlijk in Sin City, en de Palms kwam eruit. Een suite met uizicht op de strip. We waren er allemaal klaar voor en konden deze trip erg goed gebruiken, It’s Vegas Baby!!
Woensdag 2 mei vlogen we via via naar Las Vegas, in het vliegtuig werd er al een toast uitgebracht en aangekomen in het hotel werd er gelijk omgekleed om de stad in te gaan. De kamer was fantastisch, 2 badkamers, een woonkamer, 2 grote flatscreen tv’s, een badkuip in de master bedroom en een volledige keuken waarvan je je afvraagt of daarmee iets word geïnsinueerd. Toen iedereen zich in party outfit #1 had gehesen vertrokken we naar de strip. Maar niet voordat ik nog even centraal werd genomen en een mooie hoodie en kaart kreeg. Toen in de taxi, een plekje uitzoeken is niet moeilijk want in ieder hotel zitten minimaal 10 barretjes en/of clubs. We eindigden bij Planet Hollywood waar het ‘Industry Wednesday’ was. Het klonk ons goed in de oren, de nacht zou nog vele uurtjes kennen..
Voor mijn verjaardag op donderdag had ik van tevoren al wat kunnen plannen. Via het werk hadden we een connectie met één van de General Managers in Las Vegas. We hadden een reservering in een van z’n restaurants en daarna konden we naar de club. Allemaal spannend en maar afwachten. Zijn bedrijf TAO was wel eentje die we op ons lijstje hadden en we keken er naar uit. Het eten was heerlijk en aan het einde kwam hij zelf nog even de felicitaties overbrengen. Hij gaf me zijn business card en ik kon hem smsen als ik nog ergens anders heen wilde. Ook hadden we gratis toegang tot de club en een eerste rondje drankjes gratis. De nacht kon niet meer stuk.
De stad is één groot attractiepark, er is 24 uur per dag iets te doen en alles gebeurd door elkaar heen. Een ontbijtje om 2 uur smiddags, een kop koffie om 4 uur snachts.. Een achtbaan door de stad, met de helicopter een rondje doen.. Bungee jumpen van de torens, trouwen voor 35 dollar.. Alleen in Vegas!
Erg vet om alle hotels op de strip te bekijken. Vele zijn in een thema van een andere wereldstad nagebouwd. Zo heb je Cairo, Monaco, Rome, Venetië, Parijs, Hollywood, New York en Rio allemaal in één stad samen. Het is de onbetwist de meest populaire plek voor vrijgezellenfeestjes en je kunt je deze stad ook niet voorstellen zonder toeristen. De Cosmopolitan is een hotel wat slechts een jaar oud is, gelegen in het hart van de strip. Vanaf de hotelkamers kijk je mooi op de grote fonteinen van het Bellagio hotel. In het hotel zitten een aantal goede restaurants, maar vooral de club Marquee is bekend. De dayclub opent overdag met poolparties en snachts gaat het open als nachtclub op vrijdag en zaterdag. We zijn naar de poolparty en de nachtclub geweest en we waren allemaal verliefd. Het ultieme party-gevoel komt daar tot leven. Het is de ideale locatie waar je buiten rond kan lopen en de grote hotels om je heen ziet. Overal en iedereen loopt er mooi bij en de barretjes zijn hypermodern. En dit is allemaal mogelijk omdat de stad de vetste namen van het wereldtournee op bezoek krijgt. Via de connectie die we daar hadden konden we de lijnen overslaan en werden we naar de mooiste locaties gestuurd. Het was puur genieten.
Voor de laatste avond hadden we kaartjes gekocht van tevoren. Dit was puur om onze Nederlandse trots te laten zien. Tiësto was in town! Hij trad op in de Encore. Ook dit was weer druk bezocht en in een zelfde stijl als de andere clubs. De mainstage, met daarom heen een paar kleine zaaltjes en een gedeelte buiten wat om het zwembad heen staat. Na zijn optreden kon ik nog even backstage meekijken hoe hij werd aanboden door alle fans. Ik kon hem zelfs nog even op de schouder tikken, hij reageerde alleen niet op mijn Nederlandse woorden. Weer zo’n fan, dacht hij vast..
Vegas was de moeite waard en het is een verjaardag geweest die moeilijk kan worden overtroffen. De trip zal niet snel worden vergeten.

Jullie vrij met hemelvaart? Dan ga ik er ook even op uit. Een dagtripje New York is altijd leuk. Vroeg weg met de bus, kwam zo rond half 11 aan in Manhattan. Wilde eerst even naar Central Park want het was heerlijk weer. In het hele park waren mensen op hun eigen manier aan het genieten van de zondag. Straatvertier door entertainers, joggers die hun vette lijf in het zweet werken, spel en sport op de grasvelden, bikini-babes aan het baden en zoals altijd de toeristen, waaronder ikzelf, die dit allemaal aanschouwen. Kon er de hele middag wel rondhangen, er was een beachvolleybal toernooi gaande en de muziek creëerde de ideale zomersfeer. Ik vervolgde de route via Fifth Avenue om even wat te shoppen. Via Bryant Park, Soho en Broadway eindigde ik de dag op Times Square. Een dagje New York is altijd prima te doen, Washington heb ik inmiddels wel gezien. De oogjes gingen dicht in de bus en ik ga op voor mijn laatste maand werk in Amerika. De tijd vliegt.

Bezoek met een Nederlands tintje heb ik ook gehad. Stay tuned voor meer avonturen..

Bekijk hier de foto’s van Vegas, vanzelfsprekend gecensureerd ;)
https://picasaweb.google.com/101604959817839342343/LasVegas?authuser=0&authkey=Gv1sRgCID_xJmRp_7zCw&feat=directlink

  • 25 Juni 2012 - 08:47

    Andries:

    Moi eem Mark,
    Wat een verslag zeg.poehee. Het ene verslag overlapt het andere weer. Prachtig !! En dan die foto's en het filmpje. En dat allemaal rond je verjaardag, wat een feest!!! is dat geweest, met heel weinig rust , denk ik. Op zo'n manier 21 jaar worden wil iedereen wel. Op vele manieren heb ik jou gefeliciteerd, maar nog niet langs deze weg. Mark !! van Harte Gefeliciteerd. Trouwens, je bent een echte bink op die foto's hoor. (maar dat zal iedere vader van zijn zoon zeggen) Een geweldige stad hoor ,Lassie Vegas. Daar kom je niet aan slapen toe.
    Mark, dank voor dit prachtig verslag, en ,,, jaaaa!!!! tot over nog maar een klein poosie. Geniet nog even van je vakantie daar, na je werk.
    heule veule groutnis. Paps.

  • 27 Juni 2012 - 16:20

    Marjan:

    Veelzijdigheid alom. Merk je het verschil met het uitgaan nu ook? Overal zomaar terecht kunnen of is er altijd een legitimatie check? Kortom gezellig met al die luitjes van je appartement je zo kunnen vermaken in een wereldstad als Las Vegas.
    New York blijft erin hè? Fijn dat je het allemaal kan meemaken en we hebben weer genoten van je verslag, liefs uit Assen E & M.

  • 03 Juli 2012 - 20:53

    Jan En Anna:

    Nou we denken dat we jou hier in ons kikkerland niet zoveel kunnen bieden Mark begin maar met afkicken
    anders ga je wel heel erg vervelen in Nederland
    Nog een fijne tijd Liefs uit Beil'n

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mark

Actief sinds 24 Juli 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12422

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 26 Januari 2014

Een jaar Down Under

22 Juli 2011 - 13 Augustus 2012

Stage in DC

Landen bezocht: