Colors of spring - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu Colors of spring - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu

Colors of spring

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

04 April 2012 | Verenigde Staten, Washington

De lente is ingeslagen aan de oostkust van Amerika! In dit verslag de ervaringen van f&b op het werk, een bezoek uit ons kikkerlandje, een uitstapje Philadelphia en de opkomende Cherry Blossom.

Het is weer even geleden dat ik een verhaaltje schreef. Ik ben inmiddels lekker ingewerkt in de F&B op het werk, wat onder andere het restaurant en de bar inhoudt. Een leuke afwisseling als je echt als restaurant manager aan de slag mag. Heb eigen verantwoordelijkheden en werk met het personeel. En daarnaast is het ook leuk om meer contact met de gasten te hebben, zo tref je hier en daar de Nederlanders natuurlijk ook weer aan. Niet lang geleden waren de NOS correspondenten nog in de bar voor een drankje. De bar is vooral een erg geliefde stek in de Dupont Circle omgeving. Modern ingericht met niet te harde muziek. En het is ook niet verkeerd dat er mooie mensen komen die goed gekleed zijn. De wisseling van kantoor naar operationeel brengt wel een dikke verandering van het ritme met zich mee. Het zijn lange dagen en op momenten erg intensief. Allemaal weer meepakken, het is niet zo heel erg lang meer..

Eind februari kreeg ik bezoek uit Nederland. Jeffrey kwam mij even opzoeken wat natuurlijk erg leuk was. Ik heb nog een paar dagen vrij kunnen krijgen en we hebben het weekje weer goed benut. Zaterdags wachtte ik hem op bij het vliegveld. Jet leg of niet, hij had gelijk nog de energie om die avond nog even op stap te gaan. In één van de clubs trad een DJ op van Jerseyshore, Mr. Pauly D. Een prima avondje. De volgende dag zijn we maar even ons rondje wezen doen over de Mall. De monumenten, de pilaar, het witte huis en we hebben vanaf het oude postkantoor een mooi shot gekregen van de stad op hoogte. Er zijn geruchten dat dit wordt omgebouwd tot een hotel wat echt fantastisch zou zijn, omdat er nog zo veel historie vanaf straalt. Op de weg terug nog even Amerikaans gegeten en het was leuk om weer even bij te praten. Die avond hebben we nog een filmpje gepakt voordat we plat gingen, want voor maandag stond New York op het programma. Vroeg de bus in richting het hotel vlakbij Times Square. Het weer had niet beter kunnen zijn voor de maand februari. Zoals iedereen zijn ogen uit kijkt om voor de eerste keer in New York te zijn, had Jeffrey dit nu ook. En ik vind het ook elke keer nog weer geweldig om er te zijn. Snel de koffers in het hotel achterlaten en aan de wandel. Gelijk maar te midden van Times Square alle Amerikanen even observeren. We hadden het idee al om nog even te informeren naar een broadway voorstelling. Deze was ook te koop met 50% korting, alleen was zelfs die korting nog niet echt de moeite waard, misschien ooit nog een keer. Via het Bryant Park en de Public Library over Fifth Avenue naar het Central Park. Natuurlijk even bij menig shop koekeloeren en zo ook even bij de Apple Store. Na een rondje Central Park gingen we even snel opfrissen in het hotel. Na wat tips die ik had gekregen gingen we uit eten in het Meatpacking District bij Spicy Market. Heerlijk up-scale met een 9 gangen diner, goeie wijn erbij en lekker dineren. We kregen alles aangereikt uit de Japanse keuken op kleine schaaltjes. De hoofdgerechten wat groter dan de voorgerechten en omdat je uiteindelijk zo lang zit zak je aan het einde van de avond lekker in. Dinsdags op pad naar Zuid Manhattan. Als eerste naar Ground Zero, omdat ik de Memorial zelf ook nog niet gezien had. De twee gaten in de grond die als waterval dienen, met alle namen van de slachtoffers geprint in het steen. Een indrukwekkend geheel als je dan de nieuwe torens op de achtergrond gebouwd ziet worden. Ook de reactie van de mensen eromheen, toerist of niet, heeft invloed op de sfeer. We liepen verder door naar het zuiden. We vingen een glimp op van het Vrijheidsbeeld en toen richting Wall Street. We eindigden de dag op de Empire State Building, het hoogste punt van New York. Een mooie timing om voor zonsondergang heen te gaan. We kregen een beeld van de stad bij licht, schemering en met alle lampjes. Woensdag hebben we nog even snel de laatste aankopen gedaan om vervolgens weer de bus in te stappen richting DC. S’avonds hadden we tickets voor de NBA game van de Washington Wizards. Leuk om te zien, maar slecht dat ze zijn... Toch nog op het nippertje verloren van de Orlando Magic. Donderdag en Vrijdag moest ik weer werken en toen is Jeffrey alleen op pad geweest in Washington. Zaterdags was de vakantie alweer voorbij en nadat ik hem naar het vliegveld had gebracht ging ik zelf nog even op pad met de camera. De zachte winter die we hier gehad hebben heeft de knopjes al laten uitkomen..

En toen was ik twee dagen vrij door de week. Ik was even de stad in geweest voor wat kleding en troep en toen dacht ik s’avonds bij mezelf dat het echt ongelofelijk snel gaat allemaal. Dus maar even op de map kijken wat nog interessant is en daar kwam Philadelphia uit. Busticket boeken, spullen pakken en snel op bed om de volgende dag vroeg in de bus te stappen. Een ritje van 3 uur naar het noorden. Ik had echt geen idee wat te doen in de stad behalve de ‘Rocky-Steps’. Dus maar gewoon de stad inlopen over de hoofdstraat. Je krijgt al snel een idee hoe je een leuke route kan lopen door de toeristische opbouw en alle plattegrondjes. Via een paar parkjes en winkelstraatjes kwam ik bij de City Hall, die centraal in de stad staat. Mooi gebouw en goed onderhouden en alles, maar je kon er niet in en er waren ook niet veel dingen omheen te doen. Dus maar weer verder lopen richting de waterkant. Ondertussen kwam daar langs Liberty Bell en de Independence Hall. De stad speelde een belangrijke rol in de geschiedenis van Amerika. De onafhankelijkheidsverklaring is hier getekend en het is zelfs even de hoofdstad van de VS geweest. Die Amerikanen vinden het dan weer nodig om voor elke betrokkene iets van een herdenking te maken. Is het niet de grafsteen, dan wel het voormalig huis en zelfs het verwoeste stadhuis is behouden als monument. Dan heb je het over paar eeuw geleden, geef mij dan het Colosseum maar. Hierna liep ik door naar het Museum of Art, niet om die te gaan bezoeken, maar ik wilde de trappen oplopen. Het zou zomaar eens de drukst bezochte attractie kunnen zijn want de trappen van het museum zijn het decor van de Rocky film. Hij eindigt hier zijn workout en dit word graag nagedaan door alles en iedereen die hier een bezoekje brengt. Grappig om te zien hoe iedereen de scene na probeert te doen waar ze de trappen in snel tempo oprennen en bovenaan met de handen in de lucht staan te springen van vreugde. Na een echte cheesesteak, broodje met gehakt, groenten en gesmolten kaas, was het weer tijd om de bus te pakken. Philly ook gezien en is zeker de moeite waard voor een dagje.

De Cherry Blossom is het symbool van de lente in Washington. Rondom de Mall staan talloze Sakura bomen die wit-roze boempjes hebben. Er word zelfs een heus festival georganiseerd. De volle bloeiperiode is niet langer dan een week en was dit jaar al erg vroeg. Opzich vond ik het wel jammer dat we niet even een weekje sneeuw hebben gehad, maar aan de andere kant mag ik natuurlijk ook niet klagen met t-shirt weer in maart! De bomen zijn een gift geweest van de japanners in het begin van de 20e eeuw, dat waren er toen 3000. En ergens in de jaren 60 zijn er nog eens 4000 bij gekomen. De meeste bomen staan rond de Tidal Basin, wat een meertje is op de National Mall. Vol met toeristen gedurende de hele dag en ook een populaire plek voor de romantische ‘kiekjes’. Ik ging er natuurlijk ook op uit om het even vast te leggen. Deze foto’s en die van de andere gebeurtenissen zijn hieronder te vinden.

Tot de volgende keer!

Foto’s van de winter in DC

Foto’s vakantie Jeffrey

Foto’s Philadelphia

Foto’s Cherry Blossom

• 05 April 2012 - 10:57

Andries:

Wéér een verslag met foto's waar je stil van wordt, prachtig Mark. Die Audi waar jij in zit staat je wel redelijk, heeft nét ietsjes meer als een Fiat panda. Nog evies en dan sta je weer bij mij op de stoep. Dan kijk je om je heen , en zegt ,, poehee, wat een hoog appartement.
    Geniet er nog maar even goed van , daar aan de andere kant van de plas.

Paps.

• 05 April 2012 - 17:21

Marjan:

Hoi Mark, het is toch niet te geloven hoeveel jij uit je stage stad DC en omstreken haalt...... Nu je een enorm druk programma moet afwerken, bij f&b elke dag weer, heb je de energie om toch elke keer weer een stad te bezoeken. Leuk dat je bezoek had uit Holland, en iedereen kijkt z'n ogen uit in NY, het uitzicht is inderdaad geweldig op de E S zo bij nacht. Het Chrysler gebouw met z'n mooie toren, blijt boeien, hij ziet er prachtig uit. Ground Zero, zeker indrukwekkend.
    Ik heb zo zin om de bloesem even te komen zien & ruiken....... Wat veel bij elkaar zeg.
    Mark nu nog naar New Orleans? Nog een goede tijd deze 4 maanden, fijne paasdagen, kennen ze daar ook "het eieren eten"? Misschien kan je de Amerikaan vertellen over "het eieren zoeken", net zoals ze het Sinterklaas gebeuren niet snappen, zal ook dit verhaal misschien vreemd overkomen......Tja wij hechten aan "gezellige gewoontes"! D'r komt zeker weer een vette paas-turkey op tafel......groeten Eric & Marjan

• 08 April 2012 - 00:56

Els :

Top!! genet!! de cherry blossom is inderdaad prachtig!! zit met jaloezie hier!!

• 09 April 2012 - 18:46

Jan En Anna:

Hoi Mark
    Het was weer genieten voor ons.Voor Jan waren er ook een paar bekende foto's bij.Al heel erg lang geleden is Jan er voor z'n werk geweest.Succes met jouw stage periode en nog Genieten de komende tijd.Moie uut Beil'n

• 12 April 2012 - 09:20

Miny En Henk:

Hoi Mark
    Wat weer een mooi verslag en foto,s
    Wij hebben er van genoten
    Aan de PW is alles rustig
    De boel is al aardig groen
    De hartelijke groeten van Miny en Henk

• 22 April 2012 - 12:15

Sjoukje Olijve:

jonge jonge, heb al je verslagen gelezen en de foto's bekeken, wat geweldig allemaal.
    je benut je tijd heel goed, en het fotografisch talent van Marjan geerfd zeker.
    Al over de helft en nog zoveel te zien en te ontdekken.
    ik wens je voor de rest van de stageperiode evenzoveel plezier.
    zal je blijven volgen, groet sjoukje