De eerste indrukken - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington

Zo, het is hoog tijd voor een bericht uit Amerika. Laat ik maar beginnen bij het begin. Op Schiphol werd ik uitgezwaaid. Ook vrienden en kennissen kwamen mee, hartstikke leuk! De stap moest nog even gezet worden. Maar als je dan gratis een upgrade krijgt van je stoel, omdat twee andere mensen dan naast elkaar konden zitten, was het eenmaal in het vliegtuig goed. Ik had er zin in.

Na 8 uur vliegen kwam ik aan op Dulles International Airport. Halfgaar, met twee zware koffers liep ik met de menigte mee. En dan denk je dat je na 3 controles van de papieren het paspoort wel op kan bergen, nee hoor. Nog een keer het paspoort laten zien en toen mocht ik naar de aankomsthal. Snel een taxi opzoeken en op weg naar Washington. De taxichauffeur vroeg al gapend waar ik vandaan kwam: ‘’Amsterdam, oh that is very nice. That is near Australia!’’

Eenmaal op mijn hotelkamer te zijn beland, even omkleden en opfrissen en een paar belletjes doen. S’avonds even een rondje gelopen in de buurt. Verdwalen is vrij moeilijk want het zijn allemaal rechte straten. Na mijn momentje van bezinning dat ik in Washington DC was en mijn eerste Starbucks maar weer terug naar de kamer. 22:00u(04:00u in NL) op bed en weg was ik..

Het eerste weekend heb ik de toerist uitgehangen. Gelijk maar een metrokaart aangeschaft en de toeristische plekjes opgezocht. Het Witte Huis, het Capitool en het Washington Monument(de pilaar), allemaal imposante bouwwerken. Ook al is het dan niet toegestaan voor de stad om boven het Washington Monument uit te komen, het straatbeeld toont alleen maar hoogbouw. Moderne gebouwen worden afgewisseld met gotische stijlen, architectuur van de jaren 60 en de art-deco(jaja, zijn die lessen architectuur toch niet voor niets geweest). Maar alles op en top gerestaureerd, om de hoofdstad van de natie te vertegenwoordigen. Het was ideaal om eerst even een paar dagen vrij te hebben voor dat ik aan de slag ging. Maar wat ik nog niet heb gezegd. De maand juli zou de extreemste hittegolf sinds 1987 worden. Op mijn dag van aankomst was het record gevestigd, 121°F(49°C). Gelukkig is deze inmiddels gedaald naar een graad of 35.. Ook verblijf ik nog steeds in het hotel. Mijn appartement is nog bezet en ik wacht tot er een plekje beschikbaar komt zodat ik erin kan, zal niet lang meer duren. Tot die tijd kan ik nog even genieten van de douche, de full hd tv en het kingsize bed. Toch nog wel even makkelijk om elke dag schone handdoeken, zorgvuldig opgevouwen, op het rekje te zien hangen.

Mijn eerste week werken was in HR, personeelszaken. Ik kreeg een rondleiding door het hotel, ontmoette tal van mensen en kreeg lunch aangeboden met verschillende managers. Heb het allemaal overweldigend ervaren, maar ik kon me er in vinden. Ik kreeg immers al mijn eigen office.. Maar dit was niet mijn definitieve positie. Er was een beetje verwarring waar ik nou precies in zou vallen, maar ze wilden me bij Sales & Marketing wel graag hebben.

Het weekend daarop kwam vooral van pas om wat praktische dingen te doen. Inmiddels zie ik het hier wel zitten. Leuke barretjes gevonden, naar de film geweest en de grotere shopping centra bezocht. Binnenkort ga ik mij voorbereiden op mijn eerste trip. Wordt vervolgd...

Het knevel en van den brink topic, wat staat er morgen op de agenda:
Skypen met thuisfront
Werkdag Sales
BBQ op dakterras van toekomstig appartement

De foto’s zijn te bezichtigen op picasa:
Het eerste weekend
https://picasaweb.google.com/101604959817839342343/EersteWeekend?authuser=0&authkey=Gv1sRgCISdwL_MsJHIrAE&feat=directlink
De eerste indrukken
https://picasaweb.google.com/101604959817839342343/EersteIndrukken?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIP-9rbtyfW5-AE&feat=directlink

  • 09 Augustus 2011 - 18:36

    Geke:

    klinkt goed! je redt het daar wel, leuk ook om je zo te volgen
    ik kijk alweer uitnaar je volgende verslag

  • 09 Augustus 2011 - 20:39

    Martin En Dianne:

    hey mark wat fijn dat je het naar je zin hebt daar. Erg leuk om te lezen. En we hebben ons aangemeld voor de nieuwsbrief zodat we rechtstreeks je reisverslag kunnen lezen zodra je wat hebt geschreven. Nog fijne tijd daar en ook leerzaam natuurlijk haha. tot horens groetjes en een dikke knuffel Martin en Dianne

  • 09 Augustus 2011 - 21:50

    Jan En Anna:

    Hoi Mark
    ik kom net uit Assen foto's kijken en nu deze van jou met wat je zoal doet en beleefd.Fijn dat je het daar naar je zin hebt.We wensen jou alle goeds.
    Tot de volgende keer

  • 10 Augustus 2011 - 14:47

    Annelieke:

    Wat gaaf Mark, om te lezen en te zien wat je daar al hebt gedaan! En op deze manier toch een beetje summer feelings hier in NL. Enjoy & Have Fun!

  • 11 Augustus 2011 - 05:44

    Ina:

    Vanuit een 'herfstig' Nederland lees ik je leuke verslag..................................... Hoop dat er nog heel veel volgen want 't is erg leuk om het te lezen en zo op de hoogte te blijven.

    Succes met alles!!

  • 12 Augustus 2011 - 08:48

    Henk:

    Hoi Mark
    Mooie foto,s Fijn dat je het naar je zin hebt
    Hier alles goed op het weer na
    Ook de groetjes van Miny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mark

Actief sinds 24 Juli 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 12429

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 26 Januari 2014

Een jaar Down Under

22 Juli 2011 - 13 Augustus 2012

Stage in DC

Landen bezocht: