Dupont Circle en omgeving - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu Dupont Circle en omgeving - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Mark Smit - WaarBenJij.nu

Dupont Circle en omgeving

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington

Even wat over de neighborhood.
Deze eerste weken heb ik voornamelijk doorgebracht rond het Dupont Circle. De Dupont Circle is een rotonde waar 2 grote verbindingswegen kruisen. Daarnaast lopen er nog 3 andere wegen op af, wat dus een totaal van 10 uitwegen geeft. De weg is vierbaans en oversteken gaat in twee keer, begeleid door stoplichten. De rotonde zelf mag je een klein parkje noemen met in het midden een fontein waar je gezellig kan zitten. Mensen zijn er beleefd, ze spreken je aan en vragen waar je vandaan komt. Blijkbaar heb ik geen Amerikaanse uitstraling.. Ook een complimentje over je kleding kun je zomaar verwachten. Straatmuzikanten, daklozen, ambassadeurs van goede doelen wisselen van wacht rond het pleintje. Ik werd gevraagd om een lach op te zetten, dat ze een foto van me konden maken. Het was bedoeld voor een website met het doel ‘ont-stress DC’, dat is nog eens leuk een goed doel steunen. Rond het buitenste pad van het parkje staan ook bankjes, je kan er een spelletje schaken doen, wat doorgaans druk bezocht is. Zo struint hier altijd volk rond, omdat het dus een knooppunt is, maar ook omdat het een parkje met vertier is. En daarnaast trekt de Dupont fontein natuurlijk toeristen. Het zal nog wel een tijdje druk blijven nu het weer nog lekker is tot diep in de nacht. Je kan de temperatuur in de gaten houden boven een van de bankgebouwen, die zakt tergent langzaam in de avond naar een minimum van 25 °C.

De gelijknamige wijk is een van de meest levendige van Washington. Het is ook het gay-district van de stad. Hier leeft letterlijk alles door elkaar en met elkaar, typisch. Mijn hotel ligt aan de circle. Na het werk kan je gerust even relaxen op een bankje. Niemand kijkt hier vreemd op als je iets alleen doet, het is ieder voor zich. Je kan bij wijze zelfs alleen uit eten, dat vind ik dan niet echt prettig, maar het zou kunnen..

Rond de circle kun je 3 grote banken vinden, een Starbucks, een Subway, een McDonalds, 2 soortgelijke fastfood zaken, 2 supermarkten en talloze restaurantjes. De restaurantjes hebben een goede kaart en de prijs kan sterk verschillen. De grotere supermarkten zijn echt gruwelijk. Onvoorstelbaar groot, maar leuk om rond te lopen. Er zijn erg veel goede producten te krijgen, fruit/groente/vis/vlees het ziet er allemaal goed uit. Ook een maaltijd kan je kant en klaar ophalen, dan betaal je voor het aantal grammen(of kilo’s, zo u wilt). Tijdens de drukke uurtjes gaat kassa 28(!) ook open.

Het hotel waar 2 andere studenten uit Leeuwarden zitten ligt op 10 minuutjes lopen richting het Witte Huis. Een groot hotel met een enorme lobby. Niet voor niks word daar ook de presidents conferentie gegeven bij de verkiezen. Daar kun je ook vaker wat grotere namen aantreffen. Zo gaf de winnaar van America’s got talent een pianoshow voor 2 uurtjes in de lobby. Erg gaaf, hij speelde voornamelijk covers, en dat allemaal staand(of nou ja, hurkend)! Gelukkig kregen we het drankje en de hapjes aangeboden van het management. Glaasje rode wijn $26,-.

Deze omgeving heb ik nu verkend. Ik verhuis dit weekend naar het nog levendiger Chinatown. Door veel inwoners gezien als de leukste(lees: lovely/fabulous/amazing) omgeving qua amusement. Daar tref je theaters aan, restaurantjes, barretjes, clubs, koffiehuizen, fastfood en in het centrum staat het Verizon Center, thuishaven van de NBA’s Washington Wizards en de NHL’s Washington Capitals.

Weetje
Niet verrassend, maar Apple is DE gadget van Amerika. iPod, iPhone, iPad, MacBook enz. iedereen heeft er in elk geval één.

• 13 Augustus 2011 - 05:49

Mark:

Hai Mark,

Wat kun jij leuk schrijven!! Ik zie alles helemaal voor me en ben strontjaloers op je!!

Groetjes Ina

• 29 Augustus 2011 - 21:11

Marjan:

hoi mark je hebt een aardbeving gehad en de orkaan "Irene", die jij als een "Hollandse storm" afdeed, maar alles is gelukkig weer rustig.
    succes met je werk en alvast een fijn weekend gewenst met je uitstapje.
    groeten uit een fris nederland( 12 graden.....) mam